Kennismaken met...

Willemijn Irvine

Naam: Willemijn Irvine

Functie: Adviseur richtlijnontwikkeling

  • LinkedIn Social Icon

Wie?

Willemijn Irvine, adviseur richtlijnontwikkeling en projecten bij Qualicura sinds 2020.

Achtergrond?

Na een korte carrière als optometrist werd ik nieuwsgierig naar andere aspecten van zorg dan het zorg verlenen zelf. Daarom startte ik met de masteropleiding Innovatie in zorg en welzijn. Tijdens deze twee jaar durende master heb ik mij verdiept in hoe zorginnovatie gelijktijdig kwaliteit van zorg, kwaliteit van leven voor de patiënt én kosteneffectiviteit kan bewerkstelligen. Om mijn horizon te verbreden werkte ik daarnaast in de geestelijke gezondheidszorg en welzijn aan onder andere ketenzorgprojecten. De kennis en ervaring die ik heb opgedaan in deze verschillende velden binnen het zorgdomein neem ik nu mee in mijn werk bij Qualicura.

Binnen Qualicura ben jij er als laatste bijgekomen. Je bent midden in de Covid-19 pandemie als adviseur richtlijnontwikkeling en projecten begonnen. Hoe heb je deze tijd ervaren?

Vanuit huis starten met een nieuwe baan en een functie die ik niet eerder had gedaan, vond ik wel spannend. Gelukkig ben ik direct betrokken in relevante digitale overleggen en kon ik een keer per week met een collega op kantoor werken. Het proces van richtlijnontwikkeling is erg gestructureerd en bestaat uit verschillende fases. Dit maakte het makkelijk voor mij om taken af te bakenen en vanuit huis te verrichten. Daarnaast stonden collega’s altijd (digitaal) klaar om te helpen met praktische of inhoudelijke zaken.

Een richtlijn begint met een SKMS-aanvraag. Kan je uitleggen wat dit precies is en waarom je dit moet doen?

Door middel van een SKMS-aanvraag maak je aanspraak op geld om de ontwikkeling van een richtlijn financieren. Voor deze aanvraag omschrijf je de scope van het project, onderbouw je waarom de richtlijn bijdraagt aan de kwaliteit van zorg en kwaliteit van leven, beschrijf je methodische aspecten en maak je een gedetailleerde begroting van het hele project. Zo’n aanvraag wordt altijd gemaakt in samenspraak met de voorzitter van het project.

 Adres: Emmastraat 2A, 4811AG Breda

Tel. 085-4894934

  • LinkedIn Social Icon