top of page

Bureauwerkzaamheden

Een wetenschappelijke vereniging is een overkoepelend orgaan waarin een medisch specialisme is vertegenwoordigd. Alle medisch specialisten zijn lid van één van de 32 wetenschappelijke verenigingen. Qualicura ondersteunt verschillende wetenschappelijke verenigingen door het voeren van een volledig of desgewenst gedeeltelijk verenigingsbureau. Voor de Nederlandse Vereniging voor Nucleaire Geneeskunde (NVNG), Nederlandse Vereniging voor Neurochirurgie (NVvN) en de Nederlandse vereniging voor Neurologie (NVN) verzorgt Qualicura bureauwerkzaamheden. Wij kunnen uw vereniging volledige ondersteuning bieden en zijn ook in te schakelen voor één of meerdere van de onderstaande taken.

Front- en backoffice

De bureaumedewerkers van Qualicura staan voor u klaar om uw front- en backoffice taken over te nemen. Qualicura beschikt over de juiste middelen om uw telefonie, post en mail uit handen te nemen. Vragen van leden, partners en klantcontacten worden door de bureaumedewerkers van Qualicura uit uw naam opgepakt en afgehandeld. Daarnaast onderhoudt Qualicura ook de websites van verschillende verenigingen. De bureaumedewerkers bieden ondersteuning in het onderhoud en beheer van de website van de wetenschappelijke verenigingen.

Secretariële ondersteuning

Qualicura ondersteunt in verschillende secretariële taken. Hierbij kunt u denken aan het organiseren, notuleren en documenteren van bijvoorbeeld bestuursvergaderingen, algemene ledenvergaderingen of commissievergaderingen. Onze bureaumedewerkers zijn gewend vanuit het bestuur mee te denken en vooral vooruit te denken, waardoor bestuursleden zich kunnen richten op hun dagelijkse verantwoordelijkheden.

Financiële ondersteuning

De financiële ondersteuning omvat het verzorgen van een complete of gedeeltelijke financiële administratie. In overleg met de penningmeester worden betalingen gedaan, begrotingen opgesteld en facturatiewerkzaamheden uitgevoerd. Ook het incasseren van de facturen, debiteurenbeheer, rapportages en de ondersteuning bij jaarstukken en -verslaglegging zijn taken die onze financiële bureaumedewerkers u uit handen kunnen nemen.

Ledenadministratie

Het bijhouden van ledenadministratie vormt de basis voor communicatie en facturering. Via verschillende platformen worden de gegevens van de leden gegenereerd. De ledenadministratie wordt volgens een afgesproken frequentie onderhouden door de bureaumedewerkers.

Heeft u een vraag of bent u benieuwd wat we nog meer voor u kunnen betekenen, neem dan contact met ons op.

Voor een verdere indruk verwijzen we tot slot naar onderstaande video.

bottom of page